
Bemix uppmärksammar Betonggalan
Bemix står bakom ”PR-kupp”.

Det går att marknadsföra sig och göra PR på flera sätt. Det visar Bemix, som i förra veckan skickade ut en pressrelase om att de sponsrar priset för Årets Montagledare på Betonggalan. Smart och jättekul, tycker förstås vi på Betongvärlden. Galan kan inte uppmärksammas nog, liksom årets alla nominerade som på olika sätt har gjort avtryck i branschen. Nu håller bara vi tummarna för att nyheten når ut i till alla hörn och kanter.
Karin Pettersson är vd på Bemix som är en del av Finja.
– Eftersom vi är en av de ledande leverantörerna av bruk för proffs inom montage i byggbranschen ligger det oss varmt om hjärtat att få dela ut det här priset. Vi önskar de nominerade ett stort lycka till, säger hon.

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.