
Ryan Chandley går in i rollen som vd för Thomas Concrete i USA den 1 juli i år. Han efterträder då nuvarande vd Alan Wessel, som går i pension, men fortsätter som senior rådgivare inom bolaget.
Ryan Chandley har en MBA i Business Management och mer än 25 års erfarenhet av betongindustrin och har haft både operativa och kommersiella roller inom branschen. Han började som försäljningschef på Thomas Concrete Inc. 2017 och utsågs fyra år senare till Senior Vice President för Georgiadivisionen.
– Med ett starkt fokus på säkerhet och att utveckla våra processer och vår lönsamhet. Han utmanar normer och uppmuntrar medarbetare till att tänka kreativt, för att hela tiden hitta nya lösningar och effektivare arbetssätt. Hans positiva inställning är smittsam och möjliggör för andra att utvecklas, säger Hans Karlander, vd och koncernchef för Thomas Concrete Group.
Parallellt med att Ryan Chandley tillträder som ny vd, kommer dotterbolagets Chief Financial Officer (CFO) Fredrik Höglund få en utökad roll med stort fokus på strategiska satsningar och att driva prioriterade projekt.

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.