Min Betong får ny tjänst
Min Betong får ny funktion.
I början av 2020 lanserade Thomas Betong den digitala tjänsten Min Betong för att effektivisera och underlätta för kunden vid betongleveranser. Digitala följesedlar, fakturor och realtidsuppdateringar har gjort att kunderna kunnat få en tydlig överblick över sina projekt.
Nu har tjänsten utökats med en helt ny funktion som visar resultaten från arbetsplatsprovningar.
– När kunderna beställer arbetsplatsprovning av oss kommer våra provtagare ut till byggarbetsplatsen och gör en kvalitetskontroll. Då säkerställer de att lufthalt, temperaturer och konsistens i den färska betongen är rätt. Det är en viktig tjänst som gör att kunden kan vara säker på att betongen håller rätt kvalitet för projektet, berättar försäljningschef Jonas Davidsson.
Tidigare har resultaten från provningarna skickats manuellt. Men från och med nu kommer de alltså direkt till Min Betong. Syftet är att kunden ska få en bättre översikt över samtliga provningsprotokoll.
– All information går nu att hitta på ett och samma ställe. Det blir enkelt och smidigt för alla parter, avslutar Jonas Davidsson.
Återbruk av byggmaterial lyfts ofta som en nyckel för att vi ska klara klimatmålen, men vägen till storskalig försäljning är kantad av utmaningar. Nu undrar vi: Hur tar vi oss över hindren?
Åsa "Betongbruden" Karlström har bytt arbetsgivare. Hon saknar sin gamla bil som hon har så många minnen med. Men nu är det framåt som gäller, lite semester till och många lass betong.
Byggbranschen ser en nedgång i arbetsplatsolyckor, visar färsk statistik från Arbetsmiljöverket. Samtidigt ökar arbetssjukdomarna. Branschen uppmanas att hålla i säkerhetsarbetet.