
Hybridge, tidigare Prefabsystem Syd, har varit verksamt inom prefabricerade stomsystem sedan 2015. Företaget har sitt huvudkontor i Kungsbacka och levererar stomlösningar för byggprojekt i Sverige.
Under 2023 uppgick företagets omsättning till 335 miljoner kronor, att jämföra med 785 miljoner kronor året innan.
-Omsättningen 2023 avser fyra månader och inte tolv, därmed blir det en omsättningsökning per månad och inte tvärtom. Vi bytte bokslutsår till helår och inte brutet som vi hade innan, säger Stefan Abrahamsson, vd på Hybridge.
Företaget har 21 anställda.
Hybridge planerar att utveckla hybridlösningar där olika byggmaterial kombineras för att skapa hållbara och kostnadseffektiva byggnader.
-Vi ser en framtid där prefabricerade lösningar fortsätter att utvecklas och där vi som företag kan vara en drivkraft i den förändringen. Med vårt nya namn signalerar vi en breddning av vår verksamhet och en ambition att leverera ännu mer innovativa och hållbara lösningar till våra kunder, säger Stefan Abrahamsson.

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.