
Min Betong får ny tjänst
Min Betong får ny funktion.

I början av 2020 lanserade Thomas Betong den digitala tjänsten Min Betong för att effektivisera och underlätta för kunden vid betongleveranser. Digitala följesedlar, fakturor och realtidsuppdateringar har gjort att kunderna kunnat få en tydlig överblick över sina projekt.
Nu har tjänsten utökats med en helt ny funktion som visar resultaten från arbetsplatsprovningar.
– När kunderna beställer arbetsplatsprovning av oss kommer våra provtagare ut till byggarbetsplatsen och gör en kvalitetskontroll. Då säkerställer de att lufthalt, temperaturer och konsistens i den färska betongen är rätt. Det är en viktig tjänst som gör att kunden kan vara säker på att betongen håller rätt kvalitet för projektet, berättar försäljningschef Jonas Davidsson.
Tidigare har resultaten från provningarna skickats manuellt. Men från och med nu kommer de alltså direkt till Min Betong. Syftet är att kunden ska få en bättre översikt över samtliga provningsprotokoll.
– All information går nu att hitta på ett och samma ställe. Det blir enkelt och smidigt för alla parter, avslutar Jonas Davidsson.

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.