
Finja lanseras ny produkt i mellansegmentet!
Finja Betong utökar sin produktportfölj med Pumpbetong Grov, ett mellanting mellan vanlig, traditionell grovbetong och renodlad fabriksbetong.
–Pumpbetong Grov kommer väl till pass när det gäller uppförandet av till exempel friggebodar, uteplatser och garage, säger Magnus Andersson, vice vd på Finja Betong.
Den nya produkten, hemmahörande i företagets gjutakategori, är framför allt framtagen för gjutningar av mindre plattor på mark samt utbyggnader likt altaner, terrasser och verandor men den fungerar även bra att använda till murar, pooler och fundament. Den är pumpbar kommer åt även i svårare terräng och besvärliga lutningar, där det annars hade varit betydligt mer utmanande att gjuta.
Med sin lätta konsistens är den nya produkten smidig att hantera och passar alltifrån 50 till 300 millimeter tjocka skikt. Betongen fungerar bäst i kombination med avsedd utrustning i form av planblandare och slangpump dimensionerade för ändamålet. Vad gäller förpackning och storlek levereras Pumpbetong Grov i praktiska, slitstarka och återvinningsbara plastsäckar om 25 kilo, vilka dessutom tillverkas av 50 procent återvunnen plast.

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.