
– Vårt prefabsortiment har fått ett mycket välkommet tillskott av vår nya skalvägg i nivå 4. Detta tack vare hårt arbete från vår produktutveckling och framför allt produktionsteamet i vår fabrik i Heby. Det är en helhet där allt räknas, så genom att jobba med receptoptimering och armering, energieffektivisering och minskat spill samt inte minst användning av alternativa bindemedel lyckas vi nå en reducering av klimatpåverkan med minst 40 procent, säger affärsområdeschef Per Ekendahl.
Efterfrågan på klimatförbättrade prefabprodukter ökar ständigt och hos Thomas Betong pågår ett intensivt arbete med att sänka koldioxidutsläppen.
– Vi nöjer oss självklart inte här. Vårt klimatförbättrade prefabsortiment växer hela tiden med nya produkter med ännu lägre klimatpåverkan. Ett fokuserat utvecklingsarbete pågår och vår senaste lansering är ett bevis på detta, säger Per Ekendahl.

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.