
Nu släpps den första produkten för behandling av betong i Osmos sortiment.
Osmo 610 Betongolja är ofärgad, sidenmatt impregnering för betong, artificiell sten och oglaserad klinker inomhus. Den är aserad på naturliga vegetabiliska oljor och vaxer och särskilt lämpad för bords- och köksbänksskivor, fönsterbrädor, väggpaneler och golv m.m.
Betongoljan är mikroporös och släpper ut men inte in fukt i underlaget. Då den inte är filmbildande tränger den ner genom ytan och gör den smuts- och vattenavvisande samt tålig mot spill.
Den impregnerade ytan kan underhållas med Osmo 8026 Rengöringsspray som är färdig att använda. Ytterligare underhåll görs vid behov med Osmo 610 Betongolja.
Utöver impregnering av betong, artificiell sten, klinker kan produkten också användas till mikroporös natursten som exemepelvis granit eller kalksten med polerad, slipad eller rå yta.

Osmo 610 Betongolja finns att köpa i färg- och byggfackhandlen över hela landet. En liter räcker till ca. 50 kvadratmeter vid en applicering. Produkten säljs i 0.75 och 2.5 liters burkar men det finns även småpåsar i butik för den som vill prova

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.