
Finja Betong har i många år engagerat sig i samhällsfrågor och givit stöd till organisationer som bidrar till välmående och samhällsutveckling. Efter att nyligen ha uppmärksammat jämlikhet, mångfald, respekt och tolerans med en regnbågsfärgad säck belyser nu Finja Betong ett annat samhällsproblem nämligen prostatacancer.
– Finja vill vara en aktiv aktör för att bidra till ett hållbart samhälle genom vår devis, ”Bygg hållbart med oss”. Byggbranschen är mansdominerad men prostatacancer påverkar inte bara männen. Sjukdomen berör alla runt omkring den drabbade och med detta initiativ är vår ambition att vi tillsammans kan bidra ytterligare till viktig och avgörande upplysning, forskning, behandling och stödaktiviteter kring prostatacancer, säger Lars Britse, kommersiell säljchef Norden på Finja Betong.
Finja Betong är nominerade till Årets Jämställdhetspris på Betonggalan som äger rum den 21 november på Grand Hotel i Stockholm. Den nya, mustaschprydda säcken kommer att finnas för leverans den 17 oktober 2024.

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.