Gemensamt erbjudande ska stärka företagens positioner på marknaden.

En kombination av Northscans teknik för ickeförstörande inspektion och Klätterservices kompetens på svåråtkomliga platser ska erbjuda en heltäckande lösning för betonginspektioner med begränsad tillgång.
– Samarbetet med Northscan är ett steg i den utveckling vi har planerat för kommande år framåt inom området kvalificerade tjänster inom betong. Vi tror att vårt gemensamma erbjudande kommer att ge kunderna bättre värde och stärka våra företags positioner på marknaden, säger Johan Lernell, platschef vid Klätterservice AB.
Northscan är ledande inom betongscanning och Klätterservice är experter på industriell klättring så kallad rope access. De båda företagens samarbete gäller tjänster inom bland annat oförstörandeprovning (GPR, UPV och magnetisk induktion), hållfasthetsbedömningar av betongkonstruktioner, kloridhaltsanalys och karbonatiseringstester. Det är tjänster som är mycket eftertraktade i bygg- och infrastrukturprojekt för att säkerställa effektivitet och slippa fördröjningar.
– Vi tror att vårt samarbete kommer att leda till en betydande ökning av kvaliteten på betonginspektioner för broar, vattentorn och vattenkraftverk, säger Jamshid Lodhi, marknadschef vid Northscan AB.

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.