
Christoffer Nordquist och Andreas Haldin från Bemix ställde ut på Betonggalan.
Bara positivt när Bemix ställde ut på Betonggalan.

Bland alla utställare på Betonggalan haffade Betongvärlden Christoffer Nordquist och Andreas Haldin från Bemix. De var båda på plats för att presentera företagets två nya impregneringsprodukter för väg-, bro- och byggnadskonstruktioner.
Hur tycker ni att dagen har varit?
– Den har varit bra och vi har haft många givande möten. Det känns som att det är rätt folk här, och många nya ansikten. Stämningen är jättetrevlig.
Har ni knutit några nya kontakter?
– Ja, vi har fått nya kontakter som vi kommer följa upp. Det känns roligt för vi har lanserat en produktnyhet här idag och precis träffat en konstruktör som vill att vi kommer ut och håller utbildning. Så man kan säga att det blev en fullträff, det har varit väldigt givande.
Kommer ni tillbaka nästa år?
– Absolut, vi är huvudsponsor på montageledarpriset så det här är verkligen rätt forum för oss. Det här är vår dag när vi får njuta lite med betongfolket, det är underbart!  

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.