
Prefabverksamheten inom Thomas Betong omfattar idag tre produktionsenheter i Lane-Ryr, Heby och Sollebrunn och levererar ett brett sortiment av prefabricerade betongelement till byggsektorn. Rekryteringen ses som en förstärkning av bolagets ledningsgrupp, där Marina Gasparius får ansvar för att vidareutveckla både organisation och affär.
– Med sin gedigna erfarenhet och sitt starka engagemang för förändringsledning och hållbar utveckling har Marina precis de egenskaper som krävs för att ta Prefab till nästa nivå, säger Carina Edblad, vd på Thomas Betong, i ett pressmeddelande.
Marina Gasparius är civilingenjör i industriell ekonomi från Chalmers och har över tio års erfarenhet av att leda organisationer med fokus på kundvärde och resultat. Hon framhåller att uppdraget som affärsområdeschef kombinerar flera av de områden hon arbetat med tidigare.
– Det känns otroligt spännande att få leda Prefab och tillsammans med alla engagerade medarbetare i Team Thomas ta ännu större kliv framåt. Vi har en stark grund att bygga vidare på, och jag ser fram emot att utveckla verksamheten med fokus på kundvärde, innovation och hållbarhet, säger Marina Gasparius i pressmeddelandet.
Prefab har varit en del av Thomas Betongs verksamhet sedan 1990. Bolaget ingår i Thomas Concrete Group, med verksamhet i flera europeiska länder och i USA.

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.