
– Det jag framför lockades av är att C3C tagit fram en oerhört enkel, smart och mångsidig produkt. Det är ett supersystem, säger Eric Hartonen.
Han kommer närmast från Heidelberg Materials, där han under två decennier arbetat med alla typer av prefab-produkter, både som produktionsledare och projektledare. Ett område som han kommer fokusera mer på i sin nya roll, är det cirkulära arbetssättet, där han ska verka för en högre grad returbetong.
– Det är kanske det som är allra mest intressant med C3C – att man hittat sätt att ta hand om spillmaterial och återbruka det. Det sparar både pengar och på vår miljö. Likaså har C3C producenter över hela landet, vilket gör att man slipper långa transporter. Att få jobba med något som bidrar till en hållbarhet i branschen känns väldigt tillfredsställande, säger Eric Hartonen.
Med sin långa erfarenhet tror Eric Hartonen även att han kommer kunna bidra till att göra kvalitets- och produktivitetsförbättringar och att säkerställa C3C:s leveranskapacitet.
– Jag tror att jag kan bidra till att vi får en ännu tydligare struktur och en långsiktighet, även om det är viktigt att vi behåller det snabba och flexibla vilket ju kännetecknar C3C. Jag ser väldigt mycket fram emot att lära känna produktionsteamet som jag ska leda och skapa både engagemang och rutiner, säger Eric Hartonen.

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.