
Thomas Betong kliver in som sponsor!
Årets Miljöpris, som delas ut på Betonggalan den 17 november på Waterfront i Stockholm, har fått en sponsor. Thomas Betong, som just nu marknadsför sin klimatförbättrade betong, kliver in och stödjer det viktiga priset.
Samtidigt är även juryn klar. Amanda Borneke, Sweco, är ordförande och till sin hjälp har hon Karin Bergkvist, Peab, och Andreas Grundenberger, JM.

-Det är en ära att få vara ordförande i juryn för Årets Miljöpris. Juryns största utmaning är att ta ett abstrakt begrepp som hållbarhet och göra det till en operativ verklighet för branschen. Det här är projekt som inspirerar till att sänka Sveriges klimatpåverkan och frågan har aldrig varit viktigare. Vi i juryn är spända och taggade!”, säger Amanda Borneke.

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.