Rinner ner på bilar i tunnel.
Åkte du förbi Nacka Forum med bilen i helgen? Då bör du ta en titt på lacken. Det ser ut som smuts, men går inte bort i tvätten. Det är betong, rapporterar SVT.
Ett betongutsläpp från bygget av den Nya tunnelbanan har lämnat skador på bilar som åkt på Värmdöleden, riktning Värmdö, i helgen. Det är först nu när bilägare försökt få bort ”smutsen” i biltvätt som många märkt av att det inte går bort. Och det är omöjligt att få bort själv.
Enligt en drabbad är reparationskostnaderna 150 000 bara för hennes bil.
Tiotusentals fordon kör varje dag på Värmdöleden, väg 222, och antalet inrapporterade skador stiger för varje dag som går. Kostnaderna räknas uppgå till mångmiljonbelopp.
Enligt Region Stockholms hemsida är det Skanska som är de skyldiga.
Master Builders Solutions utökar sitt produktsortiment för betong- och tunnelindustrin till att även omfatta stålfibrer. Samtidigt anställs Per-Anders Johansson, tidigare Bekaert.
Den 1 juli tillträder Ryan Chandley som ny vd för Thomas Concrete Groups dotterbolag i USA. Totalt har företaget 85 betongfabriker i landet och dotterbolaget står för cirka 65 procent av koncernens totala omsättning.
Genom återbruk, klimatsmarta material och digital innovation har Grev Tureplan förvandlats till en förebild i hållbart byggande – och belönats med titeln Årets Bygge 2025.