
Studio ByggFramtid har premiär 13 juni
När? Torsdag 13 juni kl. 09.00
Var? Sänds via Zoom – anmälan gör du här: https://us06web.zoom.us/webinar/register/WN_BLlI69NlSxCWFKkBnyOU2g#/registration
Gäst: Anna Ranow, marknadschef på Swisspearl Sverige AB
– Studio ByggFramtid är ett nytt format där vi diskuterar innovationer som leder till både hållbarhet och kostnadseffektivitet. Vi vänder oss till drivna ledare inom samhällsbyggarbranschen, säger Roger Andersson, programledare och ansvarig utgivare för ByggFramtid.se.

Foto: Roger
Tanken är att liveintervjuerna ska återkomma månadsvis framöver. Först ut i studion är Anna Ranow, marknadschef på Swisspearl Sverige AB, som presenterar ett banbrytande bullerskärmsprojekt där spillmaterial från byggindustrin kommer till användning – framför allt fibercementskivor som blivit över i tillverkning eller inte kommit till användning på byggen.
I studion finns också en panel bestående av Marcus Svensson, vd på ByggVesta Development AB och Jenny Andersson, brokonstruktör på Tyréns AB, som diskuterar fler innovationer i branschen.
Hoppas vi får se dig bland deltagarna!

Studio ByggFramtid har premiär 13 juni

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.