

Jag har förmånen att jobba med Polle ibland och passade såklart på att ställa några frågor:
Hur länge har du kört betong?
– Sedan 2013.
Vad tycker du är bäst respektive sämst med jobbet?
– Det bästa med jobbet är arbetskollegor, utmaningen att köra betong.
Det sämsta är de långa arbetspassen.
Finns det någon särskild gjutning eller något särskilt i jobbet som du minns extra väl?
– Att få plocka ut en helt sprojtans ny Volvo 4 axlad betongbil från Volvo. Volvo spelade “we will rock you!” med Queen. Och hade diskolampor.
Vad tycker du är branschens största utmaning?
– Miljömålen är nog en svår nöt att knäcka. Men jag ser positivt på betongens framtid!
Om du fick ge ett enda råd till de privatbilister som dagligen kör omkring på vår arbetsplats, vägarna, vad skulle det vara?
– Sluta köra som vildar, sakta ner och njut av livet.
Tack för att jag fick ställa lite frågor och än en gång ett stort grattis till utmärkelsen!
– Tusen tack till alla! Betongen måste ut!
Här kan du läsa mer om Polle, hans jobb och motiveringen till utmärkelsen!

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.