
Den 15 april. Dag 15.
Långfredag i Roslagen. Har gått mina 10 000 steg runt sjön. Lyssnade på en pod om den anonyme svensken som styr miljonkonton på Tiktok. Det är hyperintressant tycker jag, hur och varför något fungerar i den världen.
Själv sitter jag och försöker hitta nyckeln till öppnandet av nyhetsbreven. Vilket klockslag och vilka rubriker som når fram. A- och B-listor. Det är också hyperintressant. Just nu har jag efter två veckor över 2 000 prenumeranter, det är coolt.
Minns ni Mustafa Sherif, killen på Afry som vann både Ung&Tung och Johan Silfwerbrandpriset på förra årets Betonggala? Han driver podcasten Urbanistica och har precis fått titeln Marketing Strategist på just Afry. Vilken cool titel! Och när jag ändå har missbrukat ordet hyperintressant så kan jag ju fortsätta. Det ska bli hyperintressant att följa honom. Han kommer förresten på BetongFramtid den 12 maj. Ni får träffa honom där tillsammans med alla andra stjärnor i betongbranschen.

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.