
Den 10 april. Dag 10.
Betongbranschen håller andan. Fick ett mejl från en vd i fredags där det stod: ”Vi har en situation med kraftigt höjda kostnader och risk för brist på material ihop med hög nivå av åtaganden mot kund. Tufft läge”. Därav kunde företaget inte delta på eventet BetongFramtid.
Jag vet att det är flera som sitter i samma situation. Men vi kämpar väl på, ni med ert och jag med mitt. Snart är det 2023!
Sitter och fusksöndagsjobbar lite med nästa podinspelning med Fredrik Karlsson, det kommer handla om svartjobb. Tufft program ska det bli för det är tufft läge även inom det här området.

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.