
På Betongvärlden har det tvärtom varit ett år med stora satsningar
Det har varit ett tufft år för många. Konkurser och arbetslöshet, nedgång och åtstramningar. Eftersom jag känner en hel del som drabbats personligen så vill jag börja med att säga att jag känner med er. Oro och sömnlösa nätter tär på allt man byggt upp, självförtroende och familj. Det vore lätt att säga att det vänder och löser sig och även om det ofta gör det, finns det inga garantier.
Så jag säger ingenting.
På Betongvärlden har det tvärtom varit ett år med stora satsningar. Vi har varit med på Brobyggardagen och Byggmässan i Göteborg med våra fantastiska kompisar i Founders Club. Det är väldigt roligt att ha ett så framåt gäng med sig som vill samma sak, framåt
Vi arrangerade vår egen BetongFramtid i våras som fick väldigt bra betyg. Till hösten fick vi en ny sajt som har dagliga nyheter och vi har flera nyhetsbrev som går ut till olika målgrupper, däribland ett till arkitekter med hög klickfrekvens.
Betonggalan fick overkligt rekordbetyg av besökarna och vi trotsade lågkonjunktur, omvärldskrig och postpandemi-effekter. Många av betongbranschens kunder var där och fick priser, det känns viktigt. Betonggalan är ett starkt varumärke och jag är tacksam att jag får göra den för er.
Vill till sist bara flagga för vårt nyhetsbrev Executive Summary. Ingen besöker fler branschdagar, läser fler nyhetsbrev och har bättre koll på samhällsbyggnadsbranschen än vi på Betongvärlden. I vårt nyhetsbrev sammanfattar vi det viktigaste åt er, även vad era konkurrenter gör. Så häng med!
Till sist ska jag bara blicka in lite i 2024. Vi är med på Nordbygg med stor monter, vi ska lyfta temat Betong Framtid. Vi har en ny medlem i Founders Club, välkommen Linotol, och vi har en ny huvudsponsor på Betonggalan, härligt Pretec.
Vi syns och hörs!

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.