
Den 9 april. Dag 9
”Fredrik & Roger har ett nytt avsnitt!”. Det poppar upp i min sons gruppchat och han kommer och visar mig. Jag skrattar gott åt deras ironi, de har gjort det till en grej att följa vad jag gör och reagera på det. Första avsnittet om Kasper Salinpriset har det gjorts många roliga kommentarer om.
Det började med att jag var coach åt deras korplag Tikitaka när de skulle spela fotbollscup. Isobetong och Player sponsrade med matchställ och de var förstås tacksamma mot betongbranschen och tyckte Kigge och Fredrik var hyvens killar. Jag fick de också att göra underverk och komma trea i en supersvår grupp med fem lag. Åtminstone är min bild av det hela så. Sen dess har de något slags förhållande till betong och mig och följer mig i sociala medier.
Skämten om mig är smarta och det ligger alltid en underton av något kamratligt. Så jag skrattar med. All uppmärksamhet är väl bra?
Apropå uppmärksamhet. Vi är med på Poddtoppen, lyssna här!

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.