
Den 6 april. Dag 6.
Idag ringde Kigge Nilsson från Isobetong. Han är en härlig fläkt i branschen, titulerar sig betongfluencer, och såna behöver vi fler av.
Han berättade om ”How legends are made”, deras satsning som är lite hemlig, så jag vet inte hur mycket jag ska berätta. Men den 20 maj får alla veta, och så lite undan för undan fram till dess. Det är fascinerande med kampanjer, de har en plan, de får nya lokaler, nya produkter, ny maskin, och det ska märkas.
De ska bli branschens attraktivaste arbetsgivare, de ska skola framtidens talanger, jag blir så glad att det händer i vår bransch!
Och vet ni, han frågade om jag ville vara moderator! På ”How legends are made”. Men hallå, vem vill inte det?! Han ringde mig före David Hellenius. För, Kigge, det gjorde du väl?…

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.