
“Er podd är grym, underbart!”
/Fredrik Kristiansson, vd Prefabmästarna.
Nu skriver jag min sista dagboksanteckning från Publicistens dagbok som skulle hålla på hela april. Så, just det, det är sista april. Valborg. I Uppsala, idag springer studenter nerför Karolinabacken och åker underfundiga farkoster nerför Islandsfallet. Det är fest och yra på ytan, därunder mycket annat. Hoppas ungdomarna är försiktiga.
I morse vaknade jag av en kommentar på Facebook. Fredrik Kristiansson, vd på Prefabmästarna hade tagit sig tid att skriva och berömma. ”Er podd är grym, underbart. Tror ni kommer öka intresset och attraktiviteten massor i den bästa av branscher, byggbranschen. Bra jobb!”
Wow! Sånt betyder så oerhört mycket, generositet. Jag skulle vilja ha Fredrik som chef.
Den här första månaden med Betongvärlden känns som ett år. Så mycket har hänt, så många människor jag träffat, så mycket positiv respons. I onsdags hade vi besöksrekord igen. BetongFramtid är nästan utsålt, så många intressanta personer kommer vara där. Grand Hotel, Yes!
Nyhetsbrevet får hela tiden fler mottagare och det är massor av roliga saker som händer nu i maj och juni. Inspirerande människor och våren. Vilken kombination.
Nu ska jag ta min tredje kopp kaffe, ladda ner Winnerbäcks nya och ta mina 10 000 steg runt knuten i Uppsala.
Trevlig Valborg!

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.