
Gräddan av samhällsbyggnadsbranschen kommer vara där.
Min blogg tog lite påsklov, men nu är det slut. Stugan i Roslagen har lockat fram några blåsippor ur marken och Tele2 bjuder på några megabit, så inspirationen finns där.
Idag har jag läst på om Schwenks hållbarhetsrapport och intervjuat dem. De har höga mål, 100 procent alternativa bränslen om tre år. Men de är nästan där redan nu. Sånt är kul.
Hade möte med Kigge på Isobetong om deras event den 20 maj, “How legends are made”. Det är smickrande att få vara med, som att få sin tröja i taket i isladan i Gränby. Fast där hänger inga tröjor, vad jag vet. Ännu. Äh, jag ska vara moderator på Kigges event och sånt är nog det roligaste jag vet. Att få andra att öppna sig och gräva fram deras kunskap.
Har också fått lite napp på mina affärsidéer om nyhetsbrev. Branschen börjar vakna ur sitt ide, visar smygande sina nosar ur fabrikernas inre och jag tror på en rolig höst.
Framförallt ser jag fram emot den 12 maj, BetongFramtid och alla coola personer som dyker upp då. Det blir gräddan av samhällsbyggnadsbranschen, de smartaste och programmet kommer få många stjärnor i utvärderingen. Det finns några biljetter kvar. Trevlig helg!

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.