Ny varumärkes- och kommunikationsansvarig för betongkoncernen.
Sedan den 17 april är Sofia Arvidson Schultz ny varumärkes- och kommunikationsansvarig för betongkoncernen Thomas Concrete Group. Sofia Arvidsson Schultz kommer närmast från en roll som kommunikationsansvarig på det globala mjukvarubolaget Qmatic och har erfarenhet av både koncern- och dotterbolag inom flera globala bolag.
Sofia Arvidson Schultz har jobbat med marknadsföring och kommunikation sedan 2005. Då inom industri och fordonsindustrin, där hon bland annat varit marknads- och kommunikationsansvarig för Semcon Automotive och inom Greencarrier.
– Jag har stor erfarenhet av att jobba mot både Europa och USA, där även Thomas Concrete Group har verksamhet. Jag har redan hunnit få ett fantastiskt fint och välkomnande intryck av bolaget och ser fram emot att ytterligare lyfta hållbarhetsfrågan och vår viktiga satsning på klimatförbättrad betong, säger Sofia Arvidson Schultz.
I sin nya roll ser Sofia Arvidsson Schultz fram emot att vidareutveckla företagets varumärke och kommunikationsarbete med ett ännu tydligare hållbarhetsfokus på samtliga marknader.
– Det jag brinner mest för är hur ett starkt varumärke kan bidra till bättre kundupplevelse och affärer samt hur bolag uppfattas. Jag menar att det är starkt kopplat till employer branding. Vår internkommunikation bygger även vår externa kommunikation.
Vd och koncernchefen Hans Karlander är mycket nöjd över rekryteringen:
– Thomas Concrete Group är på en fantastisk resa med att utveckla och växa företaget. Vårt varumärke är en viktig del i detta och Sofias stora erfarenhet av marknadskommunikation i globala företag blir en mycket betydelsefull kraft i vår fortsatta expansion, säger Hans Karlander.
Kan vi nöja oss med 21 grader hemma – för klimatets skull? HSB Living Lab undersöker hur smart kommunikation kan göra det svala valet till det självklara valet för både plånboken och planeten.
Forskare vid South China University har utvecklat och undersökt en cementlösning, kallad LC³, kalkstens-kalcinerad lera-cement, som kan minska koldioxidutsläpp och energiförbrukning inom cementindustrin.
Den franske arkitekten Laurent Fournier har gjort sig känd för sitt innovativa arbete med naturliga och lokala material som bambu, kalksten och lera. Han har baserat sitt liv och arbete i Kolkata, Indien, där han sedan 1993 utvecklat en arkitekturstil som både hedrar traditionella byggmetoder och möter moderna krav på hållbarhet och komfort.