Budgeten tredubblas enligt uppgifter.
Den nya bussterminalen i Katarinaberget vid Slussen kommer kosta 5,7 miljarder kronor. Inte de 1,9 miljarder som budgeterats.
– Jag är extremt oroad över signalerna vi får. Ansvarsfrågan behöver nu utredas, men en hel del tyder på att det funnits en alltför dålig styrning, säger det nya investeringsregionrådet Jens Sjöström (S), till Mitt i Nacka.
I mitten av december beslöt koalitionen av S, MP och C att tillsätta en ny, extern granskning för att få klarhet i vad som hänt.
Flera uppgifter säger att den nya bussterminalen dessutom kommer bli kraftigt försenad, i värsta fall blir den då klar 2029/2030.
– Vi gör en annan bedömning. Med den information vi har så här långt känner vi oss trygga med att vi kan hålla fast vid att det blir klart under 2025, säger Eva Rosman, kommunikationschef för Slussenprojektet.
Master Builders Solutions utökar sitt produktsortiment för betong- och tunnelindustrin till att även omfatta stålfibrer. Samtidigt anställs Per-Anders Johansson, tidigare Bekaert.
Den 1 juli tillträder Ryan Chandley som ny vd för Thomas Concrete Groups dotterbolag i USA. Totalt har företaget 85 betongfabriker i landet och dotterbolaget står för cirka 65 procent av koncernens totala omsättning.
Genom återbruk, klimatsmarta material och digital innovation har Grev Tureplan förvandlats till en förebild i hållbart byggande – och belönats med titeln Årets Bygge 2025.