
Förre affärsområdeschefen ser en oerhörd potential i Sika Sverige.
Daniel Jonsson har tagit över som vd på Sika Sverige. Rekrytering har gjorts internt då Daniel Jonsson arbetat som Affärsområdeschef för Betong, Vattentätning och Betongrenovering de senaste fyra åren.
– Jag har fokuserat på tre av vår åtta affärsområden och nu ser jag fram emot att lära mig resten av företaget, säger Daniel Jonson som har stor erfarenhet av försäljning inom byggbranschen. Karriären började på Crawford-Allhabo och fortsatte med Sto Scandinavia (försäljningschef) och tio år på Lujabetong som vd.
– Även om det är tuffare tider nu så ser jag en oerhörd potential i Sika Sverige tack var våra innovativa produkter och vår kunniga personal. Dessutom har vi en närstående sammanslagning med MBCC så det är en mycket spännande tid för Sika, säger Daniel Jonsson.

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.