
Veidekke i topp.

Veckorna går och det har blivit den tredje veckan i 2023. Dags att utse vilka som är mest inne just nu.
3. Pretec.
När andra företag är lite ängsliga och tänker bakåt så tänker Pretec framåt. I år satsar de fullt ut i vår Foundes Club och det ska bli riktigt roligt att samarbeta med Martin, Magnus, Gina och de andra.
2. C3C Engineering.
Affärsutveckling är nyckeln till framgång. Efter flera år av gjutande av legobitar erbjuder man nu en prenumeration på säkerhet. Med tjänsten C3C Beredskap kan kommuner och andra abonnera på en lösning som skyddar vid stora vattenflöden och brand. Smart.
1. Veidekke.
Under veckan har man kommit ut med, inte bara en, utan två rapporter. Hur man blir av med fusk och hur man löser segregationen. Hög svansföring att komma med lösningar på så stora frågor, men deras kommersiella direktör Lennart Weiss är kanske inte mest känd för anspråkslöshet, Hur som helst, etta på innelistan.

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.