
Staffan Larsson förstärker prefabverksamheten.

Den 2 maj tillträdde en ny försäljningschef inom Thomas Betongs affärsområde prefab. Han heter Staffan Larsson och kommer närmast från en tjänst som försäljningschef och KAM-ansvarig på affärsområde betong.
– Staffan Larsson har under sina 35 år i branschen samlat på sig värdefulla erfarenheter som vi alla kan dra nytta av under vår resa framåt. Han har mångåriga kunskaper om digitaliseringsprocesser och tjänster. Han är därtill en oerhört omtyckt ledare, säger Per Ekendahl, affärsområdeschef prefab hos Thomas Betong.
För närvarande lägger företaget extra stort fokus på utvecklingen av klimatförbättrade prefablösningar.
– Staffan Larssons erfarenheter skapar ännu bättre förutsättningar för att erbjuda kunderna helhetslösningar med både fabriksbetong och prefab. Något som blir viktigare i takt med de allt högre kraven på låg klimatpåverkan från stommen, säger Per Ekendahl.
Enligt Staffan Larsson handlar erbjudandet till kund om mycket mer än att leverera klimatförbättrade lösningar:
– Vi har ett otroligt skickligt och väl sammansvetsat säljteam som det ska bli ett nöje att få leda och coacha. Nu är det viktigare än någonsin att leverera ett helhetserbjudande till kunden.

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.