
Tar ägarnas namn och blir Swerock
Cliffton, som är Swerocks varumärke för transport- och maskintjänster i södra Sverige, byter namn till Swerock. Det innebär ny logotyp på alla fordon och maskiner.
– Detta är ett steg i rätt riktning. Med ett samlat varumärke som är lika i hela Norden, skapar vi en större igenkänning på marknaden och för våra kunder. Genom denna förändring stärker vi också varumärket Swerock, säger Carl-Johan Mohlin, regionchef på Swerock.
I Swerocks verksamhet inom transport och maskin i södra Sverige finns ett hundratal medarbetare samt ett stort antal ansluta maskinägare och åkerier. Kunderna kommer att ha tillgång till samma resurser och kompetens som tidigare genom varumärket Swerock.
– Vi är stolta över Cliffton, den kultur som finns i verksamheten och vår servicemedvetna personal. Det vi gör nu är att förtydliga erbjudandet till marknaden genom att bli Swerock. Vi erbjuder ett lika brett utbud av tjänster som tidigare och våra kontor finns kvar i hela södra Sverige, säger Mikael Johansson, avdelningschef på Swerock.
Målsättningen är att varumärkesbytet ska vara klart under första kvartalet år 2023.

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.