
Byggnads lanserar kampanj.
Idag lanserar Byggnads en landsomfattande kampanj som hyllar alla de byggnadsarbetare som varje dag går till jobbet och bygger Sverige.
Kampanjen, som heter Kampanjen ”Jag är med och bygger Sverige” kommer bland annat synas på bussar i Stockholm och Göteborg. Den kommer även gå digitalt på skärmar och utomhustavlor i Malmö, Borlänge, Kalmar, Karlstad, Luleå, Norrköping, Sundsvall, Umeå, Uppsala, Stockholm, Västerås, Linköping, Helsingborg, Jönköping, Norrköping, Gävle, Eskilstuna, Halmstad, Växjö, Karlstad, Trelleborg, Malmö.
–Det här är en hyllning till alla skickliga yrkesmänniskor och allt de tillför vårt samhällsbygge. Det känns extra angeläget i dessa tider av osäker konjunktur och stundande avtalsrörelse. En byggnadsarbetare sätter tre andra i arbete och de ska både hyllas och ges bästa möjliga förutsättningar att utföra sitt arbete, säger Johan Lindholm, förbundsordförande Byggnads.

Gryaab AB meddelar att man avbryter sin samverkansentreprenad med NCC i projektet Nya Rya – ett omfattande uppdrag att uppgradera reningsverket för framtida utsläppskrav. Beslutet motiveras med att entreprenadsformen inte ”blivit som förväntat” och att en uppdelning av arbetet i flera kontraktsdelar förväntas ge lägre totalkostnad.

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.