
Byggelement rekryterar ytterligare en affärsansvarig som är stationerad i Hallstahammar, nämligen Henrik Solheim som närmast kommer från Strängbetong där han har haft olika arbetsledande uppdrag under 25 års tid.
När Henrik Solheim startade sin bana i prefab-branschen var det just i en håldäckshall. Nu återvänder han till en produkt som han beskriver som både fascinerande och mångsidig. Han börjar sitt nya uppdrag när Byggelement just producerat hela en miljon löpmeter håldäck sedan starten 2013.
– Jag har gått den långa vägen och känner mig trygg i den här nya rollen. Det finns absolut utvecklingsmöjligheter, det kliar i fingrarna och jag har redan börjat kika på planering och kalkyler, säger Henrik Solheim.
– Med Henrik Solheim på plats i den här viktiga rollen kan vi öka produktionen till hösten för att möta kundernas efterfrågan. Nu kompletterar vi teamet med senior kompetens och det känns väldigt bra för vår satsning framåt, säger Tobias Rönje, vd på Byggelement.

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.