
Peab har arbetsmiljövecka
15 000 medarbetare reflekterar extra kring risker de möter.

Under måndagen startade Peab sin arbetsmiljövecka som årligen genomförs i hela den nordiska koncernen. Veckan innebär att 15 000 medarbetare kommer att lägga särskilt fokus på förberedelse och planering inför arbetsdagen.
Risker i arbetsmiljön kan elimineras eller minskas på flera olika sätt. Med hjälp av kontinuerlig planering kan man öka riksmedvetenheten och förhindra att riskfyllda scenarier uppstår., förklarar Peab. För koncernens medarbetare betyder arbetsmiljöveckan att de kan stanna upp och reflektera extra kring de risker som de möter i vardagen.
– Riksmedvetenhet är centralt i arbetsmiljöarbetet, varje risk som hanteras är en potentiell olycka mindre. Att jobba hållbart, korrekt och säkert står ständigt i centrum i vår verksamhet, säger Stefan Danielsson, affärsområdeschef Bygg.
Veckan kommer att bestå av olika aktiviteter inom områden som riskbedömning, introduktion av nya medarbetare och personlig skyddsutrustning.

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.