
Dipart är ett Stockholmsbaserat bygg- och anläggningsföretag med inriktning på större ROT-projekt, ofta med fokus på betongbaserade konstruktioner. Beställarna återfinns bland bostadsrättsföreningar, fastighetsägare, försäkringsbolag och offentliga verksamheter. Sedan årsskiftet 2021/2022 är bolaget en del av Circura, en svensk koncern specialiserad på renovering, ombyggnad, tillbyggnad och fastighetsservice.
-Dipart ligger mig varmt om hjärtat – människorna, kulturen och viljan att alltid göra det lite bättre. Att ha fått växa i bolaget under 14 år har varit en resa jag är otroligt tacksam för. Jag ser verkligen fram emot att få fortsätta den, skriver Max Rendahl på LinkedIn.
För räkenskapsåret 2023/2024 redovisade Dipart en omsättning på cirka 451 miljoner kronor och ett rörelseresultat efter finansnetto på 32,7 miljoner kronor, vilket motsvarar en vinstmarginal på 7,3 procent. Trots det blev årets resultat negativt, −1 miljon kronor. Bolaget har 125 anställda och en soliditet på 17,9 procent.

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.