MEST LÄSTA I MÅNADEN

FLER ARTIKLAR arrow
Juryn för Årets Varumärke har tagit fram de tre starkaste varumärken 2025. Vinnaren presenteras på Betonggalan den 13 november.

Här är årets starkaste varumärken

Roger Andersson

Roger Andersson

Roger Andersson har varit chefredaktör för Tidskriften Betong mellan 2004-2021. Han har även varit sportjournalist, informationschef, utbildad till undersköterska och lastat väskor på Arlanda. Drömmer om att göra ett samhällsbyggnadsevent i Globen.

Juryn för Årets Varumärke har tagit fram de tre starkaste varumärkena 2025. Vinnaren presenteras på Betonggalan den 13 november. Juryn består av Karin Larén Hallström, Hallström PR (ordf.) Anders Carlen, Bonnier News, Fredrik Karlsson, Elinstallatören & VVS-Forum och Helena Didehvar, Candi & Company.

F.Player AB
Det kanske är lättare att bygga ett personligt varumärke med ett coolt efternamn men juryn tror inte det är hela sanningen. Fredrik Player, grundare och vd för F.Player AB, visar att autenticitet och passion är kraftfulla verktyg när han skapar ett engagerande innehåll för sina över 9 000 följare på LinkedIn.

F.Player AB är ett utmärkt exempel på hur ett företag kan bära sin grundares värderingar och drivkrafter och med dem nå ut till sin målgrupp i digitala kanaler.

Swerock
Peab-ägda Swerock har ett eget, starkt och självständigt varumärke och är en trygg, etablerad aktör inom svensk samhällsbyggnadssektor. Genom att utveckla och tydligt kommunicera tekniska och hållbara lösningar – som eldrivna betongpumpar och klimatförbättrad betong – framstår Swerock som en förebild för andra i branschen.

Med ett aktivt engagemang i branschfrågor och genom samarbeten med forskningsvärlden och andra aktörer tar de ansvar och bidrar till att driva utvecklingen framåt.

Tranemo Prefab
Med en engagerad vd som sitter i Svensk Betongs styrelse och som aktivt lyfter frågor om jämställdhet och inkludering, blir Tranemo Prefab ett viktigt exempel på värderingsdrivet ledarskap. Deras närvaro på LinkedIn, kombinerat med tydlig personlighet och lokal förankring i Sjuhäradsbygden, gör dem till en välsedd och inspirerande aktör i Samhällsbyggnadssverige.

Kriterierna för Årets Varumärke:
Årets varumärke delas ut till en aktör inom betongvärlden som känner sin identitet och som vårdar sitt varumärke över tid, inifrån och ut. Det tydliggörs inom såväl reklam som i den interna kommunikationen, PR -aktiviteter och i sociala medier. Vi tittar på hur gediget och tydligt varumärket ter sig för de utomstående, hur varumärket är vårdat över tid och utvecklats för att fortsätta vara relevant, hur väl man lyckas skapa synlighet och engagemang i för aktören viktiga kanaler och hur genuint och trovärdigt aktören skapar och agerar i debattlinjer som går tillbaka på företagets identitet och verksamhet.

Läs mer