
Kenth Roos har varit verksam i byggbranschen i över två decennier. Han började som målare i slutet av 1990-talet, gick vidare till montage av prefabelement 2004 och har därefter haft roller som montör, arbetsledare och platschef. För drygt åtta år sedan tog han klivet till försäljning.
– Jag gick från att vara montör till att bli arbetsledare. Därefter blev jag platschef på ett av Sveriges större prefabföretag – innan jag, för drygt åtta år sedan, gick över till att bli säljare, säger han i ett pressmeddelande från Byggelement.
På Formmax arbetade han med teknisk rådgivning och försäljning av form- och byggsystem, framför allt inom prefab. Han var verksam i östra Sverige, med bas i Västerås.
Kenth Roos betonar vikten av att kunna följa ett projekt från behov till färdig leverans.
– Det roligaste med bygg är väl att oavsett om du jobbar med grunderna, snickeriet eller måleriet så får du se ett resultat som kommer ur ett hårt arbete.
Han känner till Byggelement sedan tidigare och ser fram emot att fördjupa samarbetet med både kollegor och kunder:
– Jag ser fram emot att vara med och utveckla Byggelement framöver, och hoppas verkligen kunna bidra med min erfarenhet och kunskap från prefabbranschen.

Marknadsföring av och för en arkitektbyrå kan variera stort. Vi har pratat med ett antal aktörer om deras syn på marknadsföring – inklusive vart den är på väg med nya digitala kanaler. Vi började hos Tengbom.

Vad förknippas Trafikverket med? Kanske inte i första hand arkitektur. Men bakom miljarderna, politiken och ingenjörerna finns massor av arkitektur och en vilja att bygga bättre samhällen.

Medan byggbranschen pressas av kostnader, materialbrist och klimatkrav väljer Hanssons Hus AB en annan väg: att tänka nytt, bygga effektivt och förvalta långsiktigt. Vd Rikard Hansson ser framtiden i innovation, digitalisering och en affärsmodell som bygger på långsiktighet.